خرید الکترود تنگستن در تهران

خرید الکترود تنگستن در تهران

خرید الکترود تنگستن در تهران

تنگستن چیست؟

خرید الکترود تنگستن در تهران, تنگستن (به انگلیسی: Tungsten)  عنصری شیمیایی با نماد شیمیایی W و عدد اتمی ۷۴ است. تنگستن، فلزی کمیاب و گران‌بهاست که تقریباً در طبیعت، خالص یافت نمی‌شود، بلکه فقط می‌توان ترکیبات آن را با سایر عناصر پیدا کرد.

این عنصر در ۱۷۸۱ میلادی شناسایی و در ۱۷۸۳ برای اولین بار به عنوان یک فلز خالص جدا شد. سنگ‌های معدنی اصلی حاوی تنگستن، سنگ‌های ولفرامیت و شئلیت هستند.
این عنصر آزاد، ویژگی‌های یگانه‌ای دارد؛ تنگستن با دمای ذوب ۳۴۲۲ درجه سلسیوس، بیش‌ترین دمای ذوب و جوش را میان همه عناصر دارد.

چگالی آن ۱۹٫۳۰ برابر چگالی آب، در حدود ۱٫۷ برابر چگالی سرب و نزدیک به چگالی اورانیوم و طلا است.

خرید الکترود تنگستن در تهران
تنگستن چندکریستالی ماده‌ای ذاتاً سخت و شکننده است که کار با آن را دشوار می‌کند، اما تنگستن تک‌کریستالی خالص شکل‌پذیرتر است و حتی می‌توان آن را با اره فولادی برید.
آلیاژهای تنگستن کاربردهای فراوانی دارند، از جمله در ساخت رشته‌ لامپ‌ رشته‌ای، لامپ‌ پرتوی ایکس، الکترود جوشکاری تیگ، ابرآلیاژها و حفاظ‌های تشعشع.

سختی و چگالی زیاد تنگستن باعث کاربردهای نظامی هم شده‌است. برای نمونه در ساخت خمپاره‌های نفوذکننده. اغلب از ترکیبات تنگستن به‌عنوان کاتالیزور استفاده می‌شود.

تنگستن تنها عنصر از فلزات واسطه در زیست‌مولکول‌ها است، و در برخی باکتری‌ها و آرکی‌ها یافت می‌شود.

با این حال، تنگستن با متابولیسم مولیبدن و مس تداخل داشته و برای برخی گونه‌های جان‌داران تا اندازه‌ای سمی است.

معرفی انواع الکترود تنگستن

تنگستن طلایی

الکترودهای تنگستن لانتانیته یا تنگستن طلایی برای استفاده با جریان مستقیم مناسب هستند.البته این تنگستن به ندرت در جریان های AC نیز مورد استفاده قرار میگیرد و یا منابع قدرت جریان ثابت مبتنی بر ترانسفورماتور.

این تنگستن حاوی 97.8٪ تنگستن و بین 1.3 تا 1.7٪ لانتانوم است. گفته می شود که این الکترودها 1.5٪ هم لانتانیته هستند.

در اصل لانتانیته منجر شده 50% قوس الکتریکی برخی از صفاتی که این الکترود را به گزینه مناسبی تبدیل می کند ، شامل شروع و پایداری زیاد قوس ، ویژگی های احتراق مجدد چشمگیر و میزان سوختن پایین است.

یکی از ویژگی های این تنگستن کار با اینورترهای موج سینوسی است .به شما پیشنهاد میکنیم از تنگستن طلایی برای جوش فلزات زیر از آن بهره ببرید .
تیتانیوم ، مس ، نیکل ، استیل

تنگستن نارنجی

الکترودهای تنگستن نارنجی یا تنگستن سیریت شده (طبقه بندی AWS EWCe-2) حاوی حداقل 97.30 درصد تنگستن و 1.80 تا 2.20 درصد سریم می باشد. این الکترودها در تنظیمات جریان کم در جوشکاری DC بهترین عملکرد را دارند اما می توانند به خوبی در فرایندهای AC استفاده شوند.

با شروع قوس عالی در آمپرهای پایین و کاربرد در حوش لوه ، ورق فلز نازک و مشاغل مربوط به قطعات کوچک و ظریف مورد استفاده قرار میگیرد شده است.

این تنگستن برای جوشکاری فولاد کربن ، فولاد ضد زنگ ، آلیاژهای نیکل و تیتانیوم هم مورد استفاده قرار میگیرد.
به شما پیشنهاد میکنیم از الکترودهای متخلخل در آمپرهای بالا استفاده نکنید زیرا آمپراژهای بالا باعث مهاجرت سریع اکسیدها به سمت گرمای نوک می شود و محتوای اکسید را از بین می برد و مزایای جوش در شرایط باطل خواهد شد.

شما میتوانید تنگستن نارنجی را بر روی فلزات
کربن ، استیل ، نیکل ، تیتانیوم ، آلومینیوم ، منیزیم

تنگستن قرمز

الکترودهای تنگستن قرمز Thoriated براساس (طبقه بندی AWS EWTh-2) حاوی حداقل 97.30 درصد تنگستن و 1.70 تا 2.20 درصد توریم است تنگستن قرمز امروزه متداول ترین نوع الکترود مصرفی است و به دلیل طول عمر بالا و سهولت استفاده ، نسبت به دیگر الکترودها ترجیح داده می شود.

توریم کیفیت انتشار الکترون را افزایش می دهد ، که باعث بهبود شروع قوس می شود و ظرفیت حمل جریان بالاتر را فراهم می کند.
این الکترود بسیار کمتر از دمای ذوب خود کار می کند ، که منجر می شود به میزان قابل ملاحظه ای کمتر مصرف می شود و سرگردانی قوس را برای پایداری بیشتر از بین ببرد .

در مقایسه با سایر الکترودها ، الکترودهای توراتی تنگستن کمتری را به درون گودال جوش سرازیر نماید ، بنابراین باعث آلودگی جوش کمتری خواهد شد.

این تنگستن در فرآیند های جوش DC کاربرد داشته و مناسب برای فلزات زیر است
کربن ، استیل ، نیکل ، تیتانیوم ، مس

تنگستن سبز

الکترودهای تنگستن خالص (طبقه بندی AWS EWP) حاوی 99.50 درصد تنگستن هستند ، دارای بالاترین میزان مصرف در بین الکترودها هستند و به طور معمول قیمت کمتری نسبت به سایر مواد آلیاژی دارند.

این الکترودها هنگام گرم شدن یک نوک تمیز و پوسته ریزی تشکیل می دهند و ثبات قوس زیادی برای جوشکاری AC با موج متعادل ایجاد می کنند.

تنگستن خالص همچنین ثبات قوس خوبی برای جوشکاری موج سینوسی AC ، به ویژه روی آلومینیوم و منیزیم فراهم می کند.

این به طور معمول برای جوشکاری DC استفاده نمی شود زیرا شروع قوس قوی مرتبط با الکترودهای سوری یا سوری را فراهم نمی کند.آلومینیوم و منیزیم

تنگستن خاکستری

الکترودهای تنگستن خاکی کمیاب (طبقه بندی AWS EWG) حاوی مواد افزودنی نامشخصی از اکسیدهای زمین کمیاب یا ترکیبات ترکیبی اکسیدهای مختلف است ، اما تولیدکنندگان ملزم هستند هر ماده افزودنی و درصد آن را روی بسته بندی مشخص کنند.

بسته به مواد افزودنی ، نتایج دلخواه می تواند شامل یک قوس پایدار در هر دو فرآیند AC و DC ، طول عمر بیشتر از تنگستن تحریک شده ، توانایی استفاده از الکترود با قطر کمتر برای همان کار ، استفاده از جریان بالاتر برای الکترود با اندازه مشابه باشد ، و تف تنگستن کمتر است.

الکترود تنگستن خاکستری مناسب برای جریانهای DC بوده و با شروع قوس الکتریکی با آمپر پایین است این تنگستن به ندرت در اینورترهای AC نیز مورد استفاده قرار میگیرد.الکترود تنگستن خاکستری مناسب برای فلزات زیر می باشد.

فولاد ، استیل ، نیکل ، تیتانیوم ،آلومینیوم ، منیزیم

خرید الکترود تنگستن در تهران
تنگستن آبی

الکترودهای آبی لانتانیته به دلیل سهولت نسبی برخورد به قوس و آمپراژ پایین مورد نیاز ، محبوب هستند. آنها در هر دو کاربرد AC و DC عملکرد فوق العاده ای دارند و یک الکترود محبوب عمومی هستند.

الکترودهای آبی برای جوشکاری آلیاژهای آلومینیوم ، آلیاژهای منیزیم ، آلیاژهای نیکل ، آلیاژهای مس ، آلیاژهای تیتانیوم ، فولادهای کم آلیاژ و فولادهای غیر خورنده موثر هستند.

تنگستن بنفش

الکترود تنگستن آرگون بنفش یک جایگزین خوب برای الکترود تنگستن قرمز است. تنگستن قرمز به دلیل داشتن توریم و رادیواکتیو دارای ضرر بسیار بالا است ولی تنگستن بنفش چنین ضرری در زمان جوشکاری برای انسان ندارد.

برای داشتن یک جوشکاری عالی الکترود تنگستن بنفش بهترین گزینه شماست. این الکترودها که از ترکیب سه اکسید منحصر به فرد و خواص ساخته شده اند، دارای قوس بهبود یافته، عملکرد خنک ترقطعه کار و بدون تشعشعات رادیواکتیو هستند .

این تنگستن بنفش عموما در صنایع نظامی و هواپیما سازی مورد استفاده است. در هنگام کار با تنگستن بنفش ممکن است به تخصص و تکنیک های خاصی نیاز داشته باشید.
تنگستن آرگون 2.4 بنفش توانایی جوشکاری هم با جریان AC و هم جریان Dc را به شما می دهد و از آنجایی که جنبه های امنیت جانی و زیست محیطی هم از اهمیت بسیار بالایی برخورد دارد است .

بهترین انتخاب برای یک جوشکاری همه جانبه الکترود تنگستن E3 یا همان تنگستن ته بنفش

تنگستن سفید

الکترود تنگستن آرگون سفید یکی از الکترودهای جوشکاری با حالت AC است و برای جوشکاری آلومینیوم و منیزیوم مناسب است.
این الکترود دارای زیرکونیوم است و دارای سختی مناسب می باشد و بسیار مناسب تر از الکترود های خالص(سبز ) برای آمپرهای بالا می باشد و قوس خیلی بهتر و با ثبات تری نسبت به این الکترود دارد.

این الکترود بهترین انتخاب برای جوشکاری های حالت AC است و بهترین برای جوشکاری آمپرهای بالا است.
از این تنگستن برای جوشکاری فلزات و آلیاژهای زیر مورد استفاده قرار می گیرد

آلومینیوم و منیزیم

برای آشنایی موارد دیگر تنگستن در قسمت جستجو سایت  کلمه تنگستن همراه با رنگ آن را جستجو کنید و اطلاعات مربوط به تنگستن مورد نظر را بخوانید.

خرید الکترود تنگستن در تهران

و در آخر

امیدواریم از خواندن این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

به شما بزرگواران پیشنهاد می دهیم که دیگر وبلاگ های ما را نیز مشاهده بفرمایید.

تماس: 09122015127 –  02166712844

اینستاگرام: nickel_weld

آدرس: تهران، خیابان امام خمینی, روبروی مسجد مجد, جنب کوچه شهید سلطانی, پلاک 110

به مدیریت: مرتضی ابراهیمی


خرید الکترود، قیمت الکترود، واردات الکترود در تهران، مته تراشکاری در تهران، خرید سنگهای ساب برش در تهران، واردات سیم جوش در تهران، فرزهای تراشکاری در تهران، خرید الکترود جوشکاری در تهران، تجهیزات جوشکاری در تهران، خرید تجهیزات جوشکاری در تهران، قیمت لوازم جوشکاری، واردات ابزارآلات صنعتی, واردات الکترودهای جوشکاری, واردات سیم جوش, 

 

اشتراک گذاری این مقاله

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.